Kort oppsummering av 2023
2023 har vært et spennende og intenst år med en fin balanse mellom jobb og studier!
📚 For faglig oppdatering og påfyll av ny kunnskap har jeg det siste halvannet året kombinert jobb og prosjekter i firmaet mitt med studier i digital markedsføring. Digital markedsføring og design er en fin kombinasjon av fagområder som utfyller hverandre godt.
👩🏼💻 Design er et av mange virkemidler for å lykkes med markedsføring, og kunnskap om digitale kanaler danner grunnlaget for å lykkes.
Før man i det hele tatt begynner å snakke om hvilke virkemidler man skal bruke i markedsføringen, må man ha på plass “de tre h-ene” – “hvem” du skal nå, “hva” du skal si og “hvor” du skal si det. Den strategiske planleggingen må være på plass før de kreative virkemidlene utarbeides.
✅ Som en del av studiet digital markedsføring har jeg i høst tatt to eksamener – en eksamen i nettsider, apper og mobilmarkedsføring, og en eksamen i inbound marketing. Begge med veldig gode resultater. Høsten har gitt mye ny kunnskap og relevant innsikt som jeg gleder meg til å bruke i mine kundeprosjekter.
🧲 Inbound marketing er en strategisk måte å tenke markedsføring på, og handler om å få kundene til å komme til deg. Fokuset er å gi informasjon målgruppen leter etter eller å løse et problem de har ved å levere relevant og verdifullt innhold. Inbound marketing legger vekt på å skape en relasjon med målgruppen for å oppnå de resultatene du ønsker deg.
🎯 Vi kan gjerne ta en prat om inbound marketing for din virksomhet!
Ønsker alle et riktig godt nytt år! 🥳